Norrbottens Upphandlingsråd är en sammanslutning av aktörer från näringsliv och offentlig sektor, som samverkar för att främja och utveckla parters agerande i offentlig upphandling. Målsättningen är att öka och förbättra kompetensen hos alla inblandade parter och att bidra till en utökad dialog mellan anbudsgivare och upphandlande enhet, vilket sker bland annat genom utbildningar och seminarier.
Upphandlingsrådets mål är att:
Norrbottens Upphandlingsråd uppskattar initiativ och idéuppslag, välkommen att höra av er till Rådets koordinator via kontaktuppgifter nedan.
Rådets ledamöter:
Theresa Hägglund, Ordförande i rådet samt Upphandlingschef, Bodens kommun
Emma Breheim, Inköpschef, Luleå kommun
Susanne Liminga, Upphandlingschef, Luleå Tekniska Universitet
Maine Granström, VD, NEX Travel
Niklas Ranneberg, Upphandlingschef, Region Norrbotten
Fredrik Karlsson, Säljare, AllOffice Nordic AB
Mattias Lindström, VD, Skylite
Magnus Lindqvist, Regionchef, Sweco Civil AB
Fredrik Rosendahl, Avdelningschef Inköp och Logistik, Trafikverket
Magnus Ericsson, Advokat och delägare, Advokatbyrån Kaiding
Lars Andersson, Inköpschef, NCC Infrastructure
Linda Lundberg, VD, Norrbottens Handelskammare
Britt-Mari Holmström, Koordinator, Norrbottens Handelskammare
Kontakt:
Upphandlingsrådet administreras av Norrbottens Handelskammare
Koordinator: Britt-Mari Holmström, epost: britt-mari@norrbottenshandelskammare.se, tel: 0920 244 760